Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-15

Le Peloton, pendling och SHL-premiär!













Hej och god morgon! 

Igår var det också en god morgon då det var torsdag och Le Peloton. 13 deltagare och full gas. Benen lite rostiga sedan landsvägs-DM kvällen innan men det kändes ändå bra. När jag väl är igång så brukar det fungera bra och så också igår. 

På förstasträckan så släppte jag ett par säkerhetsmeter till Bleckur och Djurback på den smala och slingriga delen genom skogen. Kom ut på vägen och tänkte att mina säkerhetsmeter nästan skulle försvinna av sig självt men Bleckur hade tydligen bråttom så det blev ett jäkla gnet. Jag var i princip ikapp lagom till att nästa lilla backe började och jag fick släppa. Pettersson kom ifatt och vi gjorde sällskap sista biten. 

På andrasträckan så finns banans längsta backe följt av ett parti med stora pölar och lite dålig grusväg. Förra gången attackerade jag efter backen men nu höll jag mig lugn. Tyckte ändå att det kändes bra i backen och vidare efteråt. Vi blev fem där framme då vi förutom tidigare nämnda namn också fick sällskap av Björklund. I slutbacken så kunde jag gå med Bleckur hela vägen upp vilket kändes och kändes prima. Vi hängde en stund där utan att det kom några så vi började rulla för att möta upp. Det visade sig att Bodin hade ramlat rätt illa så de hade stannat och Brus hade hjälpt honom hem. 

Tredjesträckan skulle jag bara köra en bit igår för att sedan svänga av mot jobbet med Björklund. Så det blev en riktigt hård förning till benen stod rätt ut på asfalten innan våra vägar skiljdes åt. 

Kom fram till jobbet riktigt trött och hungrig. Unnade mig därför en hästräka på caféet. 


Jag hojade givetvis hem från jobbet också och fick på så vis ihop nästan två timmar och 40 minuters cykling igår. Mitt i veckan sådär. 


Kvällen spenderades i Tegera Arena med Filip, kul att få uppleva stämningen igen nu när SHL-säsongen startade upp. Matchen då? Jo, en bra inledning och det kunde ha blivit 3-1 i slutet av andra. Istället blev det 2-2 precis i början av tredje och till slut förlust mot Örebro med 3-5. 


Idag är det fredag, något som betyder vilodag idag efter tre hårda dagar som sett ut såhär:
Tisdag: Pendling och Zwift Racing League
Onsdag: Landsvägs-DM
Torsdag: Le Peloton och pendling. 
Vila idag och sedan är jag redo för helgen. Det ska bli sämre väder igen men imorgon såg det ut att vara uppehåll till eftermiddagen åtminstone så jag hinner cykla innan det blir blött. 

Nu är det dags att runda av denna morgon och bege mig till jobbet. På återhörande snart igen, hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar