Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-06-05

Bal, Å-festen, den perfekta gravelturen, Supervasan och Svenska Cykelspelen!


Hej och god morgon!

Ja, var börjar vi detta inlägg någonstans? Det har gått ett par dagar sedan förra inlägget och mycket har hänt sedan dess så det är inte som att jag inte haft något att skriva om utan snarare så att jag inte hunnit skriva. 

Mina tonåringar har haft vårfest för att fira att de går ut nian. 





Min "lilla" åttaåring och jag drog till frisören och klippte av massor av hår i samband med Å-festen som varit denna helg. Så mycket lycka i ögonen, det var efterlängtat. Själv så gjorde jag inget speciellt med min frisyr... Vi såg Tone Sekelius, åt gott, shoppade och Frida åkte karusell. 


Men det har varit cykling också. I lördags så hann jag med en finfin och kort gravel-tur. En runda som innehöll ungefär allt jag vill ha av en graveltur men komprimerat på 25 kilometer. Snudd på den perfekta rundan!

Snabba grusvägar, hör gravel till. 

Broar och vatten är natursköna inslag i rundan. 

Grusväg med gräs-sträng i mitten. Perfekt för en gravel-runda. 

Det blev också ett par stigar. En supersnabb och en med lite knölar. En klättring och någon skogsväg hanns också med. 


Om ni nu minns första bilden i inlägget så var den från Vasaloppsportalen i Mora. Igår så var jag nämligen upp dit för att köra andrasträckan i Supervasan som support till Martin som körde den sträckan åt sitt stafettlag. Jag cyklade alltså Mora-Sälen igår med start någon gång strax efter sex på morgonen. Superfin dag och ett riktigt bra pass, Martin var superstark och vi höll precis tiden.

Det var Ola Hellström som fick med mig på detta och han åkte rullskidor från Sälen till Mora med start 02:00 på natten. Kanske är det därför som han ligger och vilar i gräset? 







Alltid lika fint i Vasa-terrängen och att cykla sådär på morgonen kändes också lite extra härligt. Vi höll ett jämnt och bra tempo hela vägen. Martin var stark rakt igenom och vi fick båda ett bra pass. När vi kom till Sälen sedan så växlade vi över till en som skulle springa ner till Mora. Glad att jag inte hade den sträckan...


Annars är det mycket med Svenska Cykelspelen och tävlingarna i Falun till helgen. Jag är tävlingsledare för båda loppen och det är rätt många bollar i luften och pusselbitar som faller på plats just nu. Häftigt att få vara en del av detta. 
Igår så var det sista dagen att anmäla sig utan efteranmälningsavgift och då öste det in anmälningar. Folk är lite så som jag är, väntar med anmälan in till sista stund. I lördags var jag lite orolig över anmälningsläget men nu slutade det på 388 föranmälda till Lugnet XCO vilket faktiskt är 27 fler än förra året. Så det känns riktigt bra! 146 åkare anmälda till "sprinten" på lördagen också, det är många åkare för en XCE-tävling det! Där kan det fortfarande trilla in en del internationella åkare och just nu är det åkare från sex länder i startlistan. 

Jag ska ägna en hel del tid åt Cykelspelen också idag. Har tagit ledigt från jobbet hela veckan för att kunna göra det så bra som möjligt. Annars skulle nog inte timmarna räcka till. 

Apropå det. Om någon ska åka förbi, från eller i närheten av Mölndal och uppåt i landet och ha möjligheten att ta med ett täckt släp i början på denna vecka så hör av dig. 


Tack för att du läste dagens inlägg, vi hörs här inom kort igen. Hoj!

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar