Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-06-03

Många bollar i luften nu


Hej och god morgon!

Har ett avsnitt av En plats i solen på i bakgrunden samtidigt som jag jobbar med Svenska Cykelspelen och bloggar. Frida och jag ska strax cykla ner till stan för att klippa hennes hår och hänga lite på Åfesten. Så livet rullar på kan man säga. 

När det gäller Svenska Cykelspelen så är denna helg sista chansen att anmäla sig för ordinarie avgift till 
MTB Eliminator Continental Series: https://www.sportstiming.se/event/12426
SWE-Cup #4 Lugnet XCO: https://www.sportstiming.se/event/12285

Ser fram emot att få träffa dig när vi drar igång Svenska Cykelspelen nästa vecka. Det finns ett fåtal platser kvar till en del av aktiviteterna i ungdomslägret, så passa på innan det är lapp på luckan på alla aktiviteter: https://scf.se/mountainbike/anmalan-oppen-for-svenska-cykelspelens-alla-ungdomslager-och-tavlingar/


Igår så klämde jag in ett Zwift-race på kvällen. Det blev lite stressigt då jag tydligen slumrade till i soffan innan. Med dryga minuten kvar till start så satt jag på cykeln och hade inte haft tid med toabesök innan... Inte helt optimal uppladdning och jag kände mig duktigt seg. 
Tyckte först att det var orimligt hög fart i första backen och så även i andra backen. När det sedan spurtades på platten så förstod jag att det var ett poänglopp jag anmält mig till och det var därför folk spurtat i backarna. Inte så konstigt då att jag tyckte det gick hårt. 



Ett tips är att läsa tävlingsbeskrivningen innan start samt att ge sig själv tid att vakna och gå på toa innan start. 

Jag fick 47 minuter bra träning och var nöjd så. Gav mig inte in i slutspurten alls utan tog mitt egna tempo uppför sista backen för att spara några krafter och inte vara helt färdig inför resten av helgens utmaningar. 

Jag behöver sätta lite fart här, vi hörs helt säkert på samma plats imorgon igen. Ha det bäst, hoj!


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar