Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-02-04

Tränar på och sammanfattar träning/aktier för januari 2023!



Hej och god morgon på dig!

Körde tredje passet för veckan igår. Nu kör jag korta och lätta pass så det blev 50 minuter i förrgår och 50 minuter igår. Startade i skjorta igår, det var ju ändå fredag. Körde Tour de Zwifts sista etapp och första gången jag cyklade i Skottland på Zwift. Tyckte att det verkade vara en bana och värld som skulle kunna passa mig riktigt bra. Nu tog jag mig bara igenom. Landade på en placering runt 570 tror jag.

179 watt ändå. På mina 50 minuter så blev det 166 watt i snitt och 147 i snittpuls. I förrgår körde jag på 152 watt och 145 i snittpuls. 

Det blir något liknande idag. Kort och lätt. Det fungerar ganska bra att sitta ner och cykla så det kommer jag att fortsätta med. 


Mitt januari 2023

Träning
Mål: 2500 min/månad
Träningstid: 50 minuter 19 sekunder
Snittpuls: 162
Maxpuls 190
Träningen har knappt blivit av alls på grund av diskbråcket. Glad att jag kunde köra igång igen den 30:e. Nu kan det bara bli bättre framöver! Onödigt hård start men det var svårt att låta bli. 

Ekonomi
Aktieportföljen: +5,15%
OMX30: +7,59%
En riktigt bra månad för mig, även om index var upp ännu mer. Bästa januari på nästan 30 år har jag läst någonstans så det har gått bra för många. Det känns lite som en bubbla och det ska bli spännande att följa utvecklingen vidare. 
Köpte:
Modern Times Group B
VNV Global
Ericsson B
Sålde: 
MIPS 
Modern Times Group B

Påminner om att jag är en enkel småsparare med små medel och inte har några större kunskaper om aktiehandel. Det är dock väldigt roligt, en låg tröskel till att börja och man lär sig grunderna snabbt.

Vad skulle ni vilja läsa mer om i månadssammanfattningarna? 


Dags att hoppa upp i sadeln för ännu ett kort och lätt pass. Vi hörs igen imorgon! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar