Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-02-25

Nu börjar det!



Så är säsongen här på allvar. Efter ett stort antal lopp runt om i världen på varmare breddgrader så är de nu dags att starta upp landsvägssäsongen på riktigt och det görs givetvis bäst i Flandern. Idag körs Omloop het Nieuwsblad, imorgon är det dags för Kuurne-Brussel-Kuurne och såhär kommer det att fortsätta ett tag nu. 
Bara att luta sig tillbaka och njuta. 


Här hemma har vi haft en slö lördagsmorgon, Frida och jag. Ebbah har haft en kompis här på övernattning och dom är nu ute för att ta hand om kompisens häst. Frida har haft simvecka med skolan så det har varit simträning i dagarna fem. Igår kompletterades det med skridsko och på kvällen så hade hon innebandyträning. Jag behöver nog inte berätta att hon var trött efter den veckan. 

Denna vecka har jag fått inleda en jakt på möss. Den har gått bra men hur vet man när huset inte har några möss kvar..? 

Körde SZR After Work Party igår. Tredje veckan i rad nu och även om jag tycker att jag saknar mycket kapacitet och inte är där jag vill vara så märker jag ändå stora framsteg vecka för vecka. För två veckor sedan så var tävlingen som en maxtjuga till jag släppte på slutet. Förra veckan så var det en hård backe på 45 sekunder som skulle klaras av två gånger. Jag blev avhängd första gången. Igår var det också en backe men jag lyckades klamra mig med klungan. Loppet innehöll långa perioder av återhämtning och hade jag inte tajmat spurten så dåligt så hade det kunnat bli mycket bättre än 22:a som jag nu blev. Skönt att kunna zooma ut och se att det faktiskt händer mycket.

Idag blir det lugnare träning och imorgon blir det race igen. Frida ska på Mello-kalas från 17 så då passar det nog bra för träning idag. 

Solen skiner och det är -2 ute. En helt fantastisk vinterdag, hoppas att du också har det bra. Vi hörs här imorgon igen, hoj! 




Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar