Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-02-11

Nu jäklar har jag en riktig FTP (och ont i benen)!

Hej och god morgon på dig!

Igår så passade jag på att damma ur systemet ordentligt med en riktigt svinhård tjuga under SZR After Work Party på Zwift. Senast jag körde det loppet var den 9:e december och då vann jag. Igår så blev jag 70:e. För mig så var det en maxinsats bara att hänga med, något som jag gjorde till näst sista varvet då det attackerades i parken och jag spottades ur klungan lagom till utförsbacken. Jag lyckades få lite sällskap att rulla till målet med då vi var fler som blev avhängda där och då. 

För den insatsen så belönades jag med en mer korrekt FTP och ont i benen av ansträngningen. Det gör ont fortfarande idag men det var lätt värt det. Skönt att ha kört en maxtjuga igen. 

Lyckades också skrämma upp mitt VO2Max i Garmin Connect från 62 till 63 så botten är nog nådd.

Det kom en del snö igår kväll och i natt. Så idag är allt så himla fint igen. Att få titta ut på snön och solskenet i morse var så härligt. Vacker vintermorgon så som det ska vara! 

Det blev en del innebandy igår också. Först hade Frida träning och kort därefter så började Filips match mot Borlänge. En svängig match som Samuelsdals IF till slut kunde vinna med 8-6. 

Hård vecka, hård dag och ett hårt pass. Kroppens body battery var nere på 5, vilket är så lågt som det går, när jag till slut landade i soffan hemma. 


Idag så ska jag skjutsa lite barn. Ebbah är hästvakt, Filip har match idag igen och så ska jag gå på biblioteket med Frida. Så ska jag hinna med en träning också. 


Ha en fin dag, hoj!




Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar