Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-29

Le Peloton - inte så dålig-edition!







Hej och god morgon! 

Le Peloton i morse, vilken grej. Att få ställa klockan på 05:00, cykla iväg i ett lätt duggregn, samling 06:00 tillsammans med likasinnade och sedan få köra så man har majbrasor i benen i en timme och vara tillbaka i stan igen vid 7-snåret. Perfekt start på vilken dag som helst, men i det här fallet är det torsdagar som gäller. 

Det var ett tag sedan jag var med på Le Peloton och jag hade inga höga förhoppningar på min egen prestation idag. Nu gick det mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, möjligen något hjälpt av att jag har en riktig cykelcross när andra i stor utsträckning kör MTB eller gravel-hojar. Rullade lätt på grusvägarna och asfalten hur som helst men det gick såklart inte supersnabbt där det fanns något stök. Uppför kan man ju alltid leva på ett hyfsat syreupptag. 

På den första fartsträckan så var jag bland dom sista av oss 10-11 cyklister. På den andra fartsträckan så var jag med i andragruppen någonstans i mitten av gänget och på sista så hängde jag med täten till absoluta slutet. 

Tack för idag alla inblandade, vi hörs igen snart! 

Sponsrad:
10% extra rabatt på Siroko via min länk: https://srko.co/henrikoijer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar