Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-18

Siroko-cykling och över två år med Wattbike - hur har det gått!?

Hej och god morgon!

Igår så tog Linda och jag en sväng runt Varpan med lite off road-avstickare. Bara en lätt sväng med andra ord och syftet för mig var mest att lufta mitt nya kit och mina nya glasögon från Siroko. Det var en riktigt fin höstdag med 11 grader, vindstilla och solsken så vi passade på att fånga lite solstrålar och andas lite frisk luft. 

Fint som snus! 
 
  
    
Fick en fråga om vilken service min Wattbike har fått, nu när jag ändå haft den ett tag. Den service jag gjort under dom två år och fyra månader jag nu haft min Wattbike är följande:
1. Torkat av den
2. Bytte batteri i högra reglaget i torsdags

Helt sjukt bra egentligen och då har jag ju också cyklat mycket på den men den bara går och går. 

Då cykelns mjukvara kan uppdateras så har jag nu möjlighet att välja mellan 11 och 22 växlar. 11 växlar är bra för Zwift-race då man snabbare kan variera utväxlingen. 22 växlar är bättre om man istället vill ha jämnare steg mellan varje växel.

Sedan jag fick hem cykeln så har också appen uppdaterats någon gång, bland annat så finns nu ett maxtest som jag kör med ojämna mellanrum. Senast var för ett par veckor sedan: https://oijer.blogspot.com/2020/10/maxtest-och-maxpuls.html

Såhär såg det ut när jag fick hem min wattbike, det blev en vlogg också: https://oijer.blogspot.com/2018/06/unboxing-wattbike-atom.html

Jag tycker att cykeln fungerar jättebra och är svinkul då den ger en bra cykelkänsla och står stabilt på golvet. Det finns ett minus dock och det är om du har tänkt att köra spurtträningar på den, det fungerar inte helt optimalt på en smart cykel då cykeln justerar motstånd beroende på vilket tryck och vilken kadens du har så det blir lite svajigt när du går från 0 till 100. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar