Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-27

Rabattkod cykelglasögon, Zwift-race, vinterträning och sluta äta godis?!

 

Drar upp en gammal arkivbild här, men ni har inte sett den innan så den får duga idag. Kom ihåg att använda länken här på bloggen för att få 10% extra rabatt på Siroko: https://srko.co/henrikoijer Ni behöver alltså inte ange någon kod eller sådant utan själva länken i sig gör att priserna rabatteras. 


Ja, hej och god morgon på dig! 

Ny dag, nya möjligheter och i kväll blir det Zwift-race igen. Ska bli skönt att få blåsa ur systemet igen och se hur länge jag hänger med klungan denna gång. Spännande det här med att tappa kapacitet och ha huvudet kvar i den gamla kapaciteten medan kroppen nu levererar något annat. I mitt fall så vet jag ju i alla fall att jag kommer att komma tillbaka snart igen, ge det lite vinterträning bara så är jag snart där. Men denna oktobermånad blir ju väldigt lugn för mig så även om jag håller mig frisk och tränar då och då så sker inga underverk med formen. 

Men på söndag är det dags, då är det dagen då många av oss tävlingscyklister börjar vinterträningen igen. Den långa strävan mot en högre kapacitet och framförallt högre fart. Sen ska vi vara så snabba nästa säsong så det saknar motstycke. 

Förra vintern så tog jag en paus från att äta godis när min vinterträning drog igång och sedan höll jag i det till i somras. Funderar nu på att ta till samma åtgärd igen. Det blir ju inte direkt lättare att hålla formen ju äldre man blir, märkligt ändå eftersom jag ju inte blir äldre?! Men så är det. Hur gör ni med godis, äter ni alltid, ibland, har ni uppehåll under perioder eller låter ni alltid bli? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar