Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-17

Inte uttagen till VM! +ANNAT

 


Hej och god morgon på dig!

Laget till Zwift-VM (som jag lite slarvigt kallar det) är uttaget och klart. Tydligen så räckte det inte med att bli 51:a i kvalloppet?! Bland herrarna så tog man ut ettan, tvåan och sjuan (som reserv). Bland damerna så tog man ut ettan, tvåan och fyran (som reserv). 

Damtruppen blev följande:
Cecilia Hansen – Wildcard Zwift
Marlene Bjärehed
Emma Belforth
Reserv: Jessica Edqvist

Herrtruppen blev följande:
Samuel Brännlund – Wildcard Zwift
Olof Åström
Johan Norén
Reserv: Anders Frisk

Vid nästan alla uttagningar så kan man diskutera varför den ena blev uttagen och inte den andra etc. Men överlag så tycker jag ju att uttagningen ser bra ut. 

Självklart hade jag gärna varit med på VM om jag fått chansen men jag är ju så otroligt långt borta från den nivån det kräver så det är inget jag är bitter över. Blir man 51:a så är det så bra som man är. Hade varit värre om jag blivit typ trea i loppet... 

________

Glömt inte bort att om ni ska köpa Siroko cykelglasögon eller cykelkläder så får ni 10% på redan rabatterat pris genom att använda min länk: https://srko.co/henrikoijer

________

Nu ska det nog bli en sväng till Cykelköket Falun, som har cykelloppis idag. Tror ni att det blir något mer fynd likt den där häftiga MTB-cykeln jag köpte senast? https://oijer.blogspot.com/2020/05/min-nya-cykel.html

________

EM i MTB XCO avgörs denna helg, sänds på Eurosport player! Girot rullar givetvis också vidare, så det finns att göra även denna helg. 

________

Vilodag igår, så det blir kanske någon form av cykling idag. Det gäller ju att bromsa förfallet på något vis. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar