Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-02

Maxtest och maxpuls!

Hej och god morgon på dig!

Ja, nu har jag "smugit igång" min träning igen. Från fem och en halv vecka nästan helt utan träning till maxtest i förrgår och Zwift-race igår. Från noll till hundra kanske man kan säga. Vilodag idag dock! 

Att benen är pigga efter all vila och att blodvolymen inte är maxad gör ju att det är lätt att komma upp i puls. På gårdagens Zwift-race så noterade jag den högst uppmätta pulsen på flera år. Det var maxpuls på riktigt i den spurten. 

Hade lite krångel med att allt innan racet men hade turen på min sida och kom in i startfållan med 4 sekunder kvar till start. Trodde att jag skulle bli avhängd och få åka ensam på racet och även om det hela tiden var jobbigt så hängde jag i trots att jag var nära på att bli avhängd flera gånger. 
Fick till en hyfsad spurt och överraskade mig själv med en fjärdeplats av dom 22 startande. Riktigt nöjd med det.




Ni vill såklart veta hur maxtestet gick och vilka siffor det blev och kan ni se i senaste vloggen nedan! Videon är bara 3½ minut lång så det fixar ni, vi hörs! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar