Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-28

Zwift Racing League | WTRL

 Hej och god morgon på dig!

Igår var det dags för Zwift Racing League | WTLR igen. Formen är ju fortfarande inte bra, vilket den förvisso inte ska vara heller den här tiden på året (om man inte ska tävla cross då) men denna höst är jag lite sämre än vanligt. 

Men hur svårt kunde det vara egentligen? Det är väl bara att ta i lite mer om det blir jobbigt. Igår fick jag verkligen ta i också. Två varv på VM-banan från 2015 där jag förstod att gallringen skulle ske i backarna på slutet av första varvet. Så när vi väl kom dit så vara det bara att ge kaffet och gilla mjölksyran. När jag vinglat mig över första krönet med 187 i puls så var jag nog typ 32:a. Eftersom  målet och poängen fanns topp-30 så var det fortfarande sporrande och jag försökte verkligen. Blev tyvärr ikappkörd av en grupp in en backe och det är ju rena döden. Ut på varv 2 så var vi ett gäng i en grupp runt 40:e plats. Tyvärr var det bra fart i grupperna framför också så vi kom aldrig ikapp. Istället så blev jag trött?! Kom i mål som 43:a av 82, så det var ju helt okej ändå. Tacksam över att huvudet vill mer. 

Tydligt igår att benen är pigga men inte håller speciellt länge. Något som kommer med mer träning sedan. 

Klungan jag befann mig i på slutet.

Efteråt så körde Linda sitt race och jag fick agera viktfördelare på Monarken. Hårt jobb, men någon måste göra't! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar