Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-16

Hårt VM-kval igår med bild, video och watt!

 


Hej och god morgon på dig!

Ja, det där blev ju jobbigt rätt snabbt alltså. Körde det svenska VM-kvalet på Zwift igår med i stort sett hela den svenska Zwift-eliten. Det blev till slut 90 startande herrar som skulle köra den fem mil långa tävlingen med fyra backar och målgång på toppen av den fjärde backen. 

Inför loppet så tänkte jag att det vore skönt om jag åtminstone kunde hänga med täten till första backen och sedan fick vi se vad som hände därefter. Det var rätt slitigt bara att gå med klungan tyckte jag men i backen gick det över förväntan även om det också var en bit över min tröskel. Pulsen närmade sig max men jag lyckades på något vis gå med klungan som nu bestod av ca: 50 pers. 

I andra backen så blev det för jobbigt så jag fick ge mig. Väntade in nästa gäng och sedan körde vi ikapp först ett gäng och sedan ytterligare ett gäng. Tätklungan bestod av lite drygt 30 åkare och jag var nu i den grupp som var bakom täten, om än långt ifrån täten och vår grupp var ca: 20 cyklister stor. 

I målbacken ville jag ge ett ärligt försök men det fanns inte mycket kräm kvar i buggarna och jag fick vika ner mig. Maxinsatsen i första backen tog rätt hårt och jag blev snabbt trött igår. Kul att tävla med snabba cyklister igen dock! Slutade på 51:a plats. 

Lyckades få till en livestream igår, tack alla som tittade för att ni ville kika på min tävling och gott snack i chatten! 

 


Lite data från gårdagens dual recording, jämna siffror!
	Wattbike Atom	Garmin Vector 3		
1 Second	711 watts	677 watts(-5.02%)		
5 Seconds	650 watts	638 watts(-1.88%)		
15 Seconds	598 watts	598 watts(0%)		
30 Seconds	556 watts	557 watts(+0.18%)		
1 Minute	477 watts	478 watts(+0.21%)		
5 Minutes	346 watts	344 watts(-0.58%)		
10 Minutes	324 watts	327 watts(+0.92%)		
20 Minutes	290 watts	292 watts(+0.68%)	

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar