Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-20

Ny FTP!

 


Hej och god morgon!

Vände mig ut och in igår för att hänga med klungan i Mad Monday, lyckades med bedriften i ganska precis halva loppet vilket gav mig en ny FTP-beräkning på Zwift! Loppet innehöll två spurtpriser, på det första så passerade jag i den främre delen av klungan men utan chans på någon topp 10. Men det var efter det andra spurtpriset, där jag var helt chanslös, som det blev svårt att hänga med klungan och efter nästa varvning gick "gummibandet" av.

Grillad kille:


Så även om jag inte kan hänga med en A-klunga längre så lyckades jag i alla fall höja min FTP.

Annars inte mycket nytt under solen, kör lagtempo på Zwift ikväll. Det kan ju bli en ganska vidrig upplevelse med nivån på min form. Men det är väl bara att bita ihop, gå ut hårt och sedan öka gissar jag.

________

Läste igår att några av proffslagen byter cykelmärke med varandra, om någon mot förmodan trodde att cykelvärlden var stor:
Jumbo-Visma byter från Bianchi till Cervelo
Sunweb byter från Cervelo till Scott
Mitchelton-Scott byter från Scott till Bianchi. 

________

Läste också om landslagsuttagningen till Cyclocross-EM 7-9 november, där man valt att bara ta ut fyra juniorer varav tre damer. Truppen består av Filip Mård, Agnes Abrahamsson, Tilda Hylén samt Alma Johansson. Vad tycker ni om att bara ta ut juniorer? Är det rätt väg framåt, eller finns det någon i dom äldre klasserna som också förtjänade en plats? 

Svenska cykelförbundet bjuder på en pixlig bild och en pressrelease: https://scf.se/cykelcross/ung-trupp-uttagen-till-em-cykelcross-den-7-9-november/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar