Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-12

Höstcykling

 


Hej och god morgon!

Ny vecka, nya möjligheter. Vilken känsla att få vakna upp och inse att det äntligen är måndag igen. 

Igår så skrev jag om mitt nya samarbete vilket gjorde att lördagens cykling inte har bloggats om än. Men i lördags så var Linda och jag ut en sväng med våra cyklar. Jag med min gamla Bianchi och Linda med sin Allebike. Det hade varit lite hot om regn men det såg vi inget av, fick däremot några glimtar av solen! Det hela gick väl bra, vi såg en del cyklister ute trots att det nu är mitten av oktober och jag lyckades få en punktering fram. Hade bara bytt bakdäcket... 

En glad kille i sina bästa år!




Ni som är ungefär lika gamla som jag kanske minns vilka det var som höll på med den där målgesten? Lite ovanligt att ett lag kör en gemensam målgest kanske men dom låg väl i framkant får man tro. Det var Team Tunturi med Jens Westergren, Fredrik Ericsson och Christofer Stevenson som körde med denna målgest när dom vann. Gröna cyklar från Finland. 

Igår blev det mycket cykling att titta på, Gent-Wevelgem bjöd på bra underhållning, likaså VM i downhill som avgjordes i episka förhållanden. Girot snurrade på i bakgrunden också men när det var dags för Paris-Tours så gav jag upp. 

Vi hann med att köra lite Zwift på kvällen också. Jag blev avhängd, frånåkt och kränkt. Det finns förbättringspotential! 


1 kommentar:

  1. Vilken känsla att få vakna upp och inse att det äntligen är måndag igen.
    Ja klockrent! Den friske har många önskningar, den sjuke endast en, jag vet av egen tung erfarenhet, been there, done that, tillbaka igen!

    SvaraRadera