Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-10-04

Distanscykling och lite om svenska tävlingarna nu

Hej och god morgon på dig! 

Eller nu kanske det är förmiddag i det här landet. Igår körde Linda och jag distans i ett blåsigt Skåne, totalt fick vi ihop 2.43 och det var ju inte illa pinkat. Jag kollade upp det där och senast jag cyklade längre än cirka timmen var den 15:e augusti. Så det var ju ett tag sedan. Utöver min försämrade uthållighet så har jag ju dessutom knappt tränat dom senaste sex veckorna. Dessa faktorer var givetvis något som Linda uppskattade för nu slapp hon ta i för att cykla med mig. Istället var det jag som fick ta i och bli lite klen mot slutet. 
Försökte givetvis dölja det så gott jag kunde men det saknades lite tryck i benen sista timmen där. 

Gårdagen var för övrigt blåsig även med skånska mått mätt vilket gjorde att vi fick ta i en del i motvinden och kantvinden. Himla skoj med kantvinden och det var lätt att låta tankarna vandra iväg till härliga kantvindstävlingar. 
Snitthastigheten blev måttliga 25 km/h och snittpulsen 145. 

Nu kikar vi på damjuniorernas lopp i landsvägs-SM. 12:00 startar herreliten och det går att se live via Solidsport. 
Igår kikade vi på dameliten där Clara Lundmark gjorde en riktigt imponerande insats genom att vara loss 13.5 av dom 15 varven och ändå lyckades hon bli fyra i spurten. Svensk mästarinna blev Nathalie Eklund före Emilia Fahlin och Matilda Frantzitch. 

Mycket cykel dessa dagar. Emil Lindgren vann Vista Mountain igår och visade upp sin diskreta mästartröja. Emma Belforth, som utmanade Jenny Rissveds på SM, vann sin första mtb-tävling i samband i och med Vista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar