Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-15

Kramp, cykling och årets bästa prylköp

Hej och godmorgon vänner!

Jag vaknade för nästan två timmar sedan av Fridas rop från hennes rum. Hon drack lite välling i min säng och sedan förflyttade vi oss ner till TV-soffan. Där fick jag kramp i vaden. Alltså det gör ju ont som bara den, men jag tycker också att det är väligt... ..intressant? Kul? Skönt? Jag fascineras av den där typen av kramp som man kan få i sömnen och liknande. Älskar att vakna med kramp i vaden.

Idag blir det en halvdag i Säters ishall. Filip ska spela hockey där och jag ska väl åka dit med ett par tjejer och kolla lite. Dagens stora plan det. Lär väl kanske ordna med pannkakor idag tror jag, det blir en snabb och ganska tidig lunch för att hinna iväg och sedan är dom ju perfekta att ha med som mellanmål i en ishall för både spelare och publik.

Igår cyklade jag. Två gånger. En gång hårt och en gång lite längre. På väg till jobbet så körde jag riktigt hårt hela vägen, utan att liksom maxa. Det blev 51 minuter på 86.5% av max, med kallstart.
En glad selfie hinner man med, även om pulsen ligger kring 90% av max.



Kanelbulle på jobbet idag, det har varit en period med mycket fika på jobbet. Dumt att klaga egentligen...

Ett par minimunkar innan hemcyklingen.

Tog en omväg hem via Noraåns bruk och Bäsna.

Det blev lite onödigt mörkt på hemvägen då min lampa inte ville fungera, kanske batteritorsk? Så jag hade bara en liten knapplampa fram på styret. Kör ju nästan alltid med dubbla lampor just för att jag inte vill hamna i ett läge där jag tvingas cykla i mörker utan belysning. Så bilister såg mig, det var bara det att jag knappt såg något...
Efter ungefär 1.40-1.45 så fick jag dåligt med energi kvar i kroppen och slutet blev lite jobbigt. Längre pass verkar inte riktigt vara min grej ännu. Eftersom jag blev energilåg så frös jag riktigt mycket om händerna på slutet också. Kanske är dags för lobsterhandskar på träningarna framöver...?


Avslutningsvis så vill jag tipsa om en bra pryl för alla er som har en Monark med justerbar sadelstolpe. Har man det så har man en sådan här sadelklamma. En med hack i så man kan justera sadelvinkeln i olika steg:
Denna lilla pryl har gjort så att sadeln på min Monark alltid har lutat lite uppåt. Vinklar jag den ett steg mer neråt så lutar den istället just neråt vilket gör att det känns som om man ska glida av sadeln. Så, lite bakåt har jag haft min sadel varje vinter sedan jag skaffade mig Monarken.

Men. Nu har jag köpt en sådan här sadelklamma från Brompton. Den är helt steglös så det går att få exakt den sadelvinkel som man önskar. Dessutom så är den ju tusen gånger snyggare än originalet från Monark. Så himla värt och jag undrar nu bara varför jag inte gjort detta för längesedan?
Närmsta Brompton-återförsäljare för mig var Cykelbyggar'n i Sandviken. Dom hade ingen hemma när jag hörde av mig, men var väldigt hjälpsamma och beställde hem en åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar