Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-19

Dags för cykeltvätt

Hej och godmorgon!

Ny dag, nya möjligheter. Onsdag mitt i arbetsveckan och snart är det helg igen. Morgonen har börjat bra med tidigt uppvaknande följt av cykeltur till jobbet. Konstaterade att cykeln behöver lite kärlek efter gårdagens blöta grusvägar.

Batteriet till min baklampa dog lite drygt halvvägs till jobbet men då jag hade dubbla framlampor så kunde jag sätta den ena framlampan bak. Linda hade min reservbaklampa på sin cykel, annars hade jag ju haft en röd lampa att använda. Men hellre en framlampa bak, än ingen lampa bak. Det är ju faktiskt riktigt otäckt att cykla utan lampa bak på mörka vägar.. Tack och lov så varnade min cykeldator mig när baklampan la av, så jag kunde göra något åt det där. Annars så märker man ju sällan om det slutar lysa bakom en.

Idag blir det bil hem från jobbet och sedan så väntar nog två vilodagar. På lördag ser det dock ut att kunna bli lite cykling igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar