Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-29

Larz-Kristerz

Hej vänner!

Nu var det sådär längesedan jag skrev något här igen. Men nu är jag inne i min nio dagars ledighet så nu ska jag väl hinna med både det ena och det andra. Ska bli så himla skönt och det är välbehövligt kan jag lova.

Igår hade jag Larz-Kristerz på under hela eftermiddagen på jobbet, riktigt bra pepp-musik. Larz-Kristerz är ju från Älvdalen och det visade sig att min kollega hade dom som favoriter. Så jag ställde upp, som den goda kamrat jag är, och spelade ett gäng härliga bitar för honom.



Där på eftermiddagen så kom Linda förbi jobbet och vi avslutade arbetsdagen och besökte IKEA för ett varv där med efterföljande mat och sedan tog vi ett varv även på Kupolen för att inhandla lite saker.

Kupolen by night.

Linda och jag försökte kika lite på norrskenet också senare på kvällen, men även om vi såg ett ljus i fjärran så var det inte mycket till norrsken. Vill ni hålla koll på när det kan bli norrsken så kika på prognoser här eller här. Fyra eller fem på skalan är lite av ett minimum för att man eventuellt ska kunna se något på Faluns breddgrader.
Även om vi inte såg något norrsken så var himlen helt klar så vi fick en trevlig stund under stjärnhimlen i alla fall.

I morse vaknade jag efter nio på morgonen. Det blev en snabb frukost och sedan har jag skjutsat runt lite barn i stan och har nu landat hemma igen med Frida och Linda. Ganska lugnt alltså. Frukosten bestod bland annat av direktimporterat vörtbröd!
Mmm... ...vörtbröd. Finns väldigt snart ute i butiker runt om i landet om man ska tro ryktet.

Den där känslan när man har fått nya strumpor.

Nu är jag inne i min riktiga viloperiod på nio dagar. Ska ju vila nu under ledigheten. Det blev ju fem bonusdagar också pga förkylningen som härjat under veckan. Den är fortfarande kvar, så just nu har jag dubbel anledning till att vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar