Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-17

Tempopendling med kallstart

God förmiddag!

Körde som rubriken anger, tempopendling med kallstart i morse. Det är ju lite segt det där med att före klockan sex på morgonen riva iväg i så högt tempo som jag kan förmå benen att trampa i. Kroppen är ju inte riktigt vaken och idag dessutom lite seg av träningen igår kväll och ett lågt intag av kalorier efter det. Ingen frukost före tempopendlingen och så vidare. Efter fyra minuter så kom jag upp i hyfsad arbetspuls och tog en varvtid för att hålla isär "uppvärmningen" mot resten. Under resterande delen så fick jag ihop 47½ minut med 164 i snittpuls, vilket motsvarar 85.5% av max. Det borde alltså finnas 14.5% till någonstans...

Ändå så mycket bättre än om jag hade tagit det lugnt och ytterligare ännu bättre än om jag inte hade cyklat alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar