Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-26

Jag är ingen maskin

Tyckte det passade bättre med att jag var en maskin, än fackets budskap om att man inte är en maskin.

Hej och godkväll vänner!

Har jobbat en jobbdag idag. Ingen cykling. Vaknade snorig och jävlig så det är väl bara att inse att min nio dagars höstvila blir tretton dagars höstvila. Ingen större fara egentligen och det kvittar ju om man vilar nio eller tretton dagar i oktober.  Ska man vara förkyld någon gång så är det väl nu det passar som bäst när man kallar sig cyklist.

Kom för övrigt hem till ett hus som hade en inomhustemperatur på 17.5 grader. Härligt (not)!!! Det beror antagligen på något som inträffade i söndags. Då hade nämligen värmen flippat ur så det var 24.1 grader här inne. Samtidigt som Frida var gnällig för det var läggdags och Emily kom ner med schampoo i håret och klagade på att vattnet slutat fungera. Så då skruvade jag ner värmen rejält för att inte behöva bränna fötterna på golvvärmen och slippa en elräkning på 25.000:-.

Eftersom det var svinkallt idag så vred jag upp värmen lite igen och började elda. Alla ursäkter för att få elda är ju bra, men är det 17.5 grader så känns det ju extra motiverat. Temperaturen är nu uppe i nästan tjugo grader, så vi slipper nog frysa i natt i alla fall.

Det här får nästan räcka för kvällsinlägg. I kväll ska jag lägga mig tidigt och kanske hinna skicka lite e-post innan. Vi hörs antagligen imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar