2009-06-03
Kan det här vara något för farbror?
Rocky Mountain Flatline 3
Bakväxel: Sram, X9
Broms: Formula, ORO K18
Bromsreglage: Formula, ORO K18
Däck: WTB, Prowler 2.5/WTB, Dissent 2.5
Dämpare: Fox, DHX3.0, 170-213 mm
Framgaffel: Marzocchi, 888 RCV, 200 mm
Framväxel: N/A
Färg: Grön
Hjul: Wheeltech disc/Alex, FR32
Kassett: Sram, PG950, 11-32T
Kedja: Sram, PC951
Modell: Flatline aluminium
Pedaler: RMB, Flat
Ram: FORM 7005 aluminium
Sadel: WTB, Pure V Race
Sadelstolpe: RMB, SP-601 2-bolt, 30.9 mm
Storlekar: XS, S, M, L
Styre: RMB, DH 30 mm rise, 31.8 mm, 700 mm
Styrlager: FSA, Orbit 1.5 - 1 1/8
Styrstam: Marzocchi, integrerad
Vevlager: Race Face, Ride DH X-Type
Vevparti: Race Face, Ride DH, 36T/E.13 LG1 guide
Växelreglage: Sram, X7 Trigger 9-vxl
Ja, jag vill köra dörnhill. Men fan va jobbigt att släpa upp cykeln för backen igen...
Etiketter:
Prylar
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Jag gillar utseendet på hojjen, men har hört att den ska vara sjukt tung. Visst på en dh spelar vikten inte allt för stor roll, fast nu snackar vi löjliga vikter. Alltså en bra bit över 20kg.
SvaraRaderaTycker det skulle kännas fel att skaffa en sådan cykel idag med tanke på åt vilket håll vikterna går.
Ja, visst. Att bygga ett lätt finåk själv är nog bästa lösningen om man vill ha en snabb hoj. Men riktigt så höga ambitioner har jag inte..
SvaraRaderaInte riktigt så jag mena, men visst. Som jag skrev vikten spelar inte allt för stor roll.
SvaraRaderaSiffrorna jag hörde (23kg för finaste med hyffsat lätta delar) tycker jag dock är allt för höga. Ser ingen mening med att släpa runt på en så tung hojj när det finns bra mycket lättare och således mer lätthanterliga i samma prisklass. Nu vet jag ju inte hur bra pris du kan få iom spons från cyclecomponents men, men.
Det viktigaste är ju att ha kul och det kommer du absolut att ha på den :)
DH-grabbarna verkar annars vara riktiga viktnördar. Här kan man också läsa om att den verkar lite tung: http://cyclecomponents.blogspot.com/2009/05/premiar-med-flatline-pro.html
SvaraRaderaMed tanke på hur trög jag tycker att min 11.3 kilos träningshoj är jämfört med min 8.6 kilos tävlingshoj så låter ju 23 kilo rätt maffigt...