Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-20

Cyklist, turist, fotograf eller inget alls?

Funderar på morgondagens Cykelcity Gran fondo. Yr.no lovar solsken och en behaglig temperatur. Och jag behöver timmar i sadeln. Allra helst hårda timmar. Och att tävla på hemmaplan är ju alltid lite extra roligt.
Men jag vurpade ju lite på Solleröloppet. Är lite styv i högra sidan av min kropp. Haltar och sån skit. Det blir kanske lite bättre till imorgon, och om loppet bara startar lugnt så hinner jag nog bli mjuk i kroppen innan Sörskog. Samtidigt har jag ingen lust med att stygnen går upp eller att ramla igen. Landsvägstävlingar innehåller ju en del riskmoment (andra cyklister...). Kanske att jag skulle kunna köra loppet "efter egen förmåga", och alltså motionera runt utan att stressa. Kanske live-blogga från klungan och liknande.
Eller så ringer jag tävlingsledningen och frågar om jag får åka med i någon bil. Sitta i bagageutrymmet med öppen lucka och fota täten. Typ. Eller iaf åka med runt och kanske knäppa några kort. Eller så skippar jag loppet, är med vid start och målgång och tar kort där och då.

Eller så skiter jag bara i allt vad cykeltävling heter och sitter hemma och surar över surbenen.

Nu till något helt annat, bloggar skall ju innehålla bilder. Helst ganska många för att bloggen skall bli intressant. Att skriva bra duger alltså inte.
Så därför kastar jag in två bilder för att rädda kvar några besökare:

Tog denna idag när vi var ute.


Från min fotosession med Stefan Määttä. Plats: Gruvan hills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar