Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-26

Bloggmakt

Med en ganska stor blogg så får man ganska stort inflytande. Med ett ganska stort inflytande följer ett ganska stort ansvar. Inte nog med att flera hundra cykelintresserade varje dag läser här. Söker någon information, via Google, om till exempel en tävling. Så är det stor risk att besökarna hamnar här på min sida.

Söker man på Google efter tävlingar som jag kört i år så hamnar min blogg på följande plats i deras sökning:
Solleröloppet: 2:a och 3:e
Billingeracet: 3:a och 4:a
Lida Loop: 4:a
Cykelcity Gran Fondo: 4:a
Kolmårdsbiken: 5:a
Borlänge Tour: 5:a
Övriga tävlingar jag skrivit om:
Mörksuggejakten: 4:a
Vätternrundan: 11:a

Förutom tävlingar så hamnar jag ofta högt upp i sökningar på cykelrelaterade produkter. Så jag känner att jag bör vara väldigt noga med vad jag skriver, och hur jag skriver det. Skulle jag såga en tävling bara för att jag är lite trött, ovän med någon kopplad till tävlingen eller bara irriterad över något så finns risken/chansen att jag påverkar många. Samtidigt är det en skön känsla att veta att så många läser det jag skriver. Tycker jag att en tävlingsarrangör har gjort ett dåligt jobb. Då får folk veta det.

4 kommentarer:

  1. Som min 12-årige son hade utryckt det; du äger farsan!

    SvaraRadera
  2. Blir lätt så, inte för att jag kommer till din blogg via google, eller inte via deras söksida iaf men Google Chrome. :) Men du skriver bra, intressant och kul att läsa hur det går för ens vänner.

    SvaraRadera
  3. "With great power comes great responsibility."

    SvaraRadera
  4. Nu vet jag vad har för sjukdom; Hybris. Botas lätt genom att resa utomlands. Så nu kan du tävla i helgen, för Småland tillhör väl Danmark enligt dig?

    SvaraRadera