Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-26

U21 EM England - Sverige

Jag undrade lite vad den här hysterin berodde på. Tydligen spelade man ett mästerskap i fotboll för pojkar under 21 år. Borde ju vara ungefär lika intressant som damallsvenskan. Ändå fick de så mycket utrymme i media. Måste bero på att mästerskapet spelas i Sverige. Så jag tittade lite i början. Engelsmännen pissade på svennarna till det stod 3-0. Då gav jag Downhillsändningen på Eurosport2 all min fokus, eftersom hysterin som väntat var överdriven. Zappade över till fotbollen i en reklampaus och fick se Sverige göra 1-3. Kul för dem tänkte jag. Ett tröstmål.
Kollade Downhillen igen eftersom England totalägde matchen, trots Sveriges tröstmål. Nästa gång jag kollade fotbollen stod det 3-3 och det var plötsligt Downhillen som fick ge vika. Hysterin kanske var motiverad. Svenskarna var ju grymma. Vilka hjältar som går så långt och spelar så bra mot "bättre" motstånd. Sen kom straffarna och England vann trots att första straffläggaren ramlade vid straffögonblicket. Så mycket för den hysterin.

Jag hade kunnat offra en påse lösgodis för att se Mando Diao i kväll på Peace & Love i Borlänge. Skulle vara kul att hänga där med kameran känner jag. Trots att Mando Diao är ganska små, så tror de att det är eller ska bli störst i världen. Lite sött.

Nu när jag är sjuk.
- Ska jag spendera härlig bonustid med min underbara familj.
- Ska jag äta mycket glass, som ju är bra mot halsont.
- Kan jag se på dokumentären Ett år i uppförsbacke på SVT 2 klockan 13.40 imorgon.
"Norskt reportage från 2007. Porträtt av idrottsmannen Jon Tvedt, med framgångar inom orientering och friidrott. Men på senare tid var han framför allt känd som "kungen av motbackslopp", det vill säfa löpning i brant stigande terräng. Jon Tvedt avled under ett träningslopp i januari 2009."
- Kan jag fokusera på baseballmatcher eftersom jag har ESPN America. Great stuff!
- Kan jag lura med mig familjen på en halvdag i Gesunda. DH-Cup på berget.

1 kommentar:

  1. Hur gick DHn då?

    Jag hade lätt offrat en portion glass för att se Mando Diao, de är grymma. Nästan mer självförtroende än Howling Pelle i The Hives.

    SvaraRadera