Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-15

Hemma igen

Precis när jag kom hem så såg jag solen, för första gången på några dagar. Härligt, även om det bara varade i någon minut.
Cyklade idag bland annat banan för Långlopps-SM. Nu med alla små ändringar så körde jag ensam runt på 3.29 och 140 i snittpuls. Då regnade det också första halvan av turen och skogen är givetvis rejält blöt. Tror själva SM kommer gå på runt 2.30 för segraren.
Benen var lite styva sedan gårdagen och mot slutet av passet var benen riktigt styva. Men nu behöver jag bara anstränga mig en dag till sedan skall jag ta en vilodag. Eftersom jag måste cykla till banan, hem därifrån och också skarvade en bit så fick jag ihop en klassisk "full hand" idag, det vill säga fem timmar.


Två bäckpassager de första 15 kilometrarna. Som gjort för mig alltså. En av de nya sakerna med banan är tyvärr att första skogspartiet kommer utan någon backe som sprider fältet. Så man lär ha vassa armbågar om man inte vill hamna efter.


Den här bron är ju.. fin. Det skakar rätt bra när man ska över den. Det går förvisso att cykla till höger om bron, ni kanske ser vart man kommer upp? Men idag var det nog en meter djupt och ganska bra tryck på forsen. Men vi har cyklat igenom där förut.


Slutet av den där långa backen är också den brantaste delen. Det tog mig drygt 11 minuter att cykla upp i distansfart.

2 kommentarer:

  1. Stämmer bansträckningen med kartan som finns på hemsidan?

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag. Bortsett från min avslutning då. Om den blir aktuell. Det finns en del jobb för Cykelklubben.se/Björn att göra på banan innan 12:e september dock...

    SvaraRadera