Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-30

2.18 i solen


Temperaturen vandrade mellan svala 23 och upp mot varma 31 i slutet.
Jag åkte först lite favoriter kring Stångtjärn, Hemingsbo och Källslätten, sedan åkte jag en del av världscupbanan baklänges tillbaka mot Stångtjärn.

Bland annat upp och förbi denna lilla tjärn. Ibland är det bara en pöl och ibland, som idag, är det mycket vatten här. Läcker miljö med en del döda träd som står eller ligger i eller bredvid vattnet.
Hade en tid att passa idag. Men annars är jag inte främmande för långpass i steksolen. Jag verkligen älskar det. När luften står stilla, svetten rinner och jag sitter i någon backe längs ett öppet hygge och solen bränner min kropp. Stigarna är snustorra och halsen likaså och man får stanna vid någon källa eller brunn och fylla på med kallt och friskt vatten.
Det är svensk MTB-sommar när det är som allra bäst.

1 kommentar:

  1. Åh, så fint. Här är det lite mulet idag och jag sitter på jobbet. Kanske borde be chefen spärra din blogg. ;)

    SvaraRadera