Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-11-14

Två dagars träning i ett inlägg

Gårdagens träning: 2 timmar stigcykling. Det hela blev efter mörkrets infall, men eftersom jag hade med mig ljus så gick det bra ändå. Hann med en vurpa, en nästan vurpa och så fick jag se fem stora vildsvin i lampans sken. Mäktiga djur det där. Dom har ju ett rykte om sig att vara aggressiva men alla jag har träffat på har varit väldigt rädda av sig.

Jag körde faktiskt hela passet med hjälmkamera på huvudet, men man ser tyvärr inte vildsvinen i filmen. Hade ju varit kul att visa annars. Körde tyvärr med halvljus då och så sprang dom inte precis framför näsan på mig heller.

Idag var det cykling i dagsljus istället. På programmet så stod det 10 spurter och 4 timmar distans. Valde att köra spurterna på testcykeln och sedan hoppade jag i utekläderna och rullade iväg.

Planen var först att köra nästan uteslutande grusväg med några korta inslag av stig. Nu blev det istället nästan uteslutande stigar med några korta inslag av grusväg istället. Mycket jobbigare men ack så roligt.
Med spurterna i benen så startade jag med svidande ben och virvel i tanken. Hade sportdryck i flaska och powerbar i fickan. Tänkte att det kunde bli aktuellt idag...

Bilden ovan är för övrigt från Rogsån och där cyklar jag nästan bara på vintern, då går det skoterspår där och nu på sommaren så är det liksom ingen naturlig väg som man bara tar. Men idag kringelkrokade jag en del och då blev denna stig med. Den är ju svinfin, så det är värt en liten kringelkrok.

Efter en kringelkrok från kringelkroken så kom jag ut vid Rogsjön här. Rätt så mysigt!

Efter bara en timme och 24 minuter så åkte den här rackaren fram. Hade då varit klensvag i en kvart ungefär... Heja!

Tog mig alltså till Bjursås där jag irrade runt på stigar. Det här var en lillklingebacke!

På slutet av rundan så tittade solen fram en kort stund. Alltid lika härligt med solsken!

Ganska så precis fyra timmar hörrni!


Temperaturen droppade ner tre grader på typ en kvart när solen började gömma sig och det gick från några tiondelar plus till två och en halv minusgrad.
Den här tiden på året brukar den mesta utecyklingen hålla till ute på vägarna, men i år siktar jag på att köra så länge som möjligt i skogen. Det kommer bli tillräcklig med vägcykling när vintern kommer på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar