Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-23

Svar på era frågor

Hur pass tåliga för slag mot sten och dyligt är Speedplay frog igentligen, funderar på att köpa ett par.
Jag anser inte att jag har testat pedalen tillräckligt för att veta detta ännu. En bra sak med pedalen är dock att sidorna är inte beroende av varandra. De pedaler jag haft tidigare, har skon kunnat lossna ur pedalen om jag slagit i en sten. Detta eftersom fjädermekanismen på ena sidan sitter ihop med den på andra sidan av pedalen. På Speedplay Frog slipper man sådana problem.

Hur ser pallen i elitklassen ut på söndagens Ränneslätt?
Var kommer du?

Det svarar jag nog på under torsdagen. Men jag skulle tro att det är en klassisk prispall med tre nivåer, där ettan står högst upp.

Här har det cyklats landsväg flera dagar utan en bild på cykeln! Så min fråga är: Vad kör du för landsvägsraket i år?
Jag har faktiskt ingen raket, eller ens någon luftballong. Utan Stefan Määttä var snäll nog att låna ut sin A:xus-cykel till mig under helgen så jag fick vurpa lite. Klicka här för bild på mig och cykeln.

Får jag prova dina hjul?
Visst. I Eksjö kanske?

Hur upplevde du SRAM gruppen på landsvägcykeln?
Fortfarande nöjd med dina Speedplay?

Eftersom jag har kört Shimano hela mitt cykelliv på landsvägs och crosscyklar så var det givetvis lite ovant. Jag blev varken imponerad eller besviken faktiskt.
Jättenöjd, är nog det smartaste system jag testat. Dock är det fortfarande lite nytt för mig. Fel och problem upptäcker man oftast efter en längre användning.


Varför var det ingen från Falu CK som jagade efter Darvell igår?
Eller nä... skojade bara! :-)
Kul lopp, men lite för "lätt". Många pigga ben i klungan.

Han har ju nyligen opererat hjärtat, så vi tänkte vara snälla mot honom.

Det dr med jens Vestergrens socker tes.Hur funkar det?
Sött är gott och socker är energi. Kolhydrater som elitidrottare behöver i stora mängder då de tränar mycket. Fredrik Ericsson är likadan och jag tvekar inte om det erbjuds sötsaker. Bara så du vet.

hur funkar speedplay pedalerna när det är lerigt??
Har bara provat dom under en lerig tur. Då gick jag i lera som täckte hela skorna. Det knastrade bara lite av gruset när jag klickade i, men funktionen var lika bra som utan lera.

1 kommentar: