Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-08-22

Så var det min tur att falla dit



Hej och god morgon på dig!

Då kan vi konstatera att COVID-19 biter även på mig. Så nu blir det en viloperiod för återhämtning och tillfrisknande. Symtomen är något som retar i halsen, feber och lite hosta. Får ändå vara tacksam för att ha hållit mig frisk i två och ett halvt år, tror aldrig att jag har haft en så lång period utan sjukdom förr. 

Min Garmin-klocka mäter mycket, bland annat stress. Igår var min kropp utsatt för lika mycket stress som dagen då jag körde Cykelvasan. Då gjorde jag inte många knop igår kan jag säga så det säger väl en del om vad sjukdom ändå gör med kroppen. 

 
Igår hann jag se slutet av damernas EM-lopp på landsväg där Emilia Fahlin blev 8:a. Jag såg också Vueltan som ni kanske har listat ut av bilden ovan. Edvin Lindh lyckades bli finfin tvåa i XCE-världscupen i Turkiet också, imponerande insats!

Annars verkar det ha varit Kalmar Ironman, avslutning på SWE-Cup landsväg, Gravel-lopp där alla kvalat till VM, Ultravasan, Fjällmarathon, Satmaran, Gubbröran och lite allt möjligt i helgen enligt mitt sociala flöde. Kul med så många evenemang! 


Det blir DM i MTB och LVG här i Falun! 

Onsdag 24/8 körs MTB-tävlingarna och onsdag 31/8 körs LVG-tävlingarna. 

Plats: 
Lugnets idrottsanläggning

Anmälan:
Skicka in anmälan till nizze.gustavsson@scf.se med namn, tävlingsklass och klubb samt tävlingsdag senast 23 aug för MTB och 30 aug för LVG  Går även att anmäla på plats före 17.30 samma dag. 

Tider:
Fösta start är 17.30 och detta gäller bägge dagarna
Nummerlappar och på plats anmälan från 16.00
Banan öppen för träning från 16.30 och stängs 18.20

Preliminära starttider och tävlingstid för varje klass:
F 10-12 17.30 20 min
P 10-12 17.30 20 min
F 13-14 17.30 20 min

P 13-14 18.00 30 min
F 15-16 18.00 30 min

P 15-16 18.40 40 min
Dam jun 18.40 40 min

Herr Jun 19.30 50 min
Damer 19.30 50 min
Seniorer 19.30 50 min


Det var vad jag kunde bjuda på denna dag. På återhörande snart igen, hoj!


 
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar