Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-08-19

Le Peloton - det är aldrig försent att ge upp!




Hej och god morgon på dig! 

Le Peloton igår och ett ganska stort gäng som hade samlats. Flera starka med också vilket bidrog till hög fart och samtidigt gjorde det svårt för mig. Var riktigt sliten igår och då blir det lite extra svårt med hög kadens och att försöka gå med så starka cyklister runt. 

För att inte köra ner mig totalt så valde jag att efter två fartsträckor vika av och köra mot jobbet från Ornäs. Annars skulle jag ha cyklat en fartsträcka till och fått dryg timme extra. Snitthastigheten på fartsträckorna blev 49.7 och 48.9 så det går ruggigt fort. Snittwatt på 319 och 306 och då satt jag ändå mest bara på rulle.  

Nåväl. lite träning är bättre än ingen träning och jag fick öva fart med slitna ben. Tröståt sedan en glass i Borlänge trots duggregn. Men en glass bryr sig inte i lite regn. 

Ska cykla till jobbet idag igen så det blir fyra dagar denna vecka. Bra av många skäl det. 

Idag är det fredag, barnbidragsdag och start på Vueltan. Många skäl till att just idag blir en bra dag. 

Vid bron som också är lite av porten till Stennäset. Stannade här för att ta coola kort på Linda som hade mött upp på hemcyklingen. Vet inte om jag lyckades riktigt men kort blev det i alla fall. 


Tack och hej, leverpastej!
Dags att rulla till jobbet igen, vi hörs imorgon. Samma plats samma kanal.

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar