Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-08-08

Spegel, spegel på vägen där...





Hej och god morgon!

Tänka sig, det blev cykling även igår. Körde en internet-tävling från källaren vid lunchtid vilket gick ganska bra. Känslan var oväntat positiv även om det kändes lite i början att jag tävlade MTB i lördags. Men efter en något trevande inledning så kunde jag avsluta bra och det kändes faktiskt bättre än i lördags. 

På eftermiddagen så fick jag lite egentid här hemma och passade på att cykla en sväng. Körde landsväg över backarna till Skuggarvet-Hobborn-Lilltäkt-Hosjö-Slussen-Hem. Det blev en dryg timme av att bara njuta av cykling i sommarkvällen.

Kvällen spenderades med att titta på världscupen i MTB, synd att Jenny inte kom till start och jag hoppas att hon kryar på sig snart. Kul att Jolanda Neff är tillbaka i vinnarspåret igen och imponerande seger av Titouan Carod i herrarnas lopp. 

Ny vecka, nya möjligheter och denna vecka bjuder på Cykelvasan. Min plan för veckan ser träningsmässigt ut såhär:
Måndag: Vila
Tisdag: Internet-race
Onsdag: Intervaller
Torsdag: Vila
Fredag: Väckningspass
Lördag: Cykelvasan! 
Söndag: Internet-race eller vila, återstår att se hur det känns efter Cykelvasan.

Nu tar vi med oss denna känslan in i veckan, tack för att du läste. Ha en fin vecka, hoppas att du får cykla något och så kanske vi ses på lördag? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar