Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-08-03

Tillbaka i sadeln, 355 watt på Finnmarksturen och blixtnedslag i huset!





Hej och god morgon!

Tillbaka i sadeln igen efter en välförtjänt vilodag igår. Ryggen var minst lika kass igår som i förrgår men jag tänkte att lite cykling och en efterföljande stretching gör nog gott. Så det blev en fin cykling hem från jobbet följt av lite stretching. Dock så gör ryggen ännu mer ont idag. Igår kunde jag stå med stäckta ben och sätta knogarna i golvet. Idag kan jag hålla i mina knän om jag böjer mig fram... 

Faktum är att ryggen inte kändes av alls när jag cyklade, visst lite stel i musklerna var jag allt men det var inga besvär att cykla. Borde göra det istället för att gå eller sitta i en kontorsstol hela dagarna... 

Samtliga bilder ovan är tagna på en sträcka av ett par hundra meter. Lite olika vinklar bara på vägen mellan Aspeboda och Olsbacka som fått så fin ny beläggning. 


Förresten, han norrmannen som vann Finnmarksturen publicerade också sina siffror därifrån. Inte så konstigt att det var många som fick ont i benen där. Han snittade nämligen 355 watt i två timmar och 44 minuter. 398 i NP. Det är för mig helt obegripligt starkt!
Emil Hasund Eid är regerande norsk mästare i XCO och har vunnit norska mästerskapen i långlopp både 2020 och 2021. Förra året blev segermarginalen hela 12 minuter. I XCO-världscupen i Nove Mesto i år så körde han upp sig till en 21:a plats med startnummer 109, så det finns bra fart i den gutten. 


En annan mäktig kraft råkade vi utför i förrgår då blixten slog ut strömmen i huset. Vi satt i soffan när det blixtrade till, jag hörde ett klickljud och sedan small åskan. Strömmen gick här så vi tänkte att vi lika gärna kunde bege oss iväg för att handla medan vi väntade på att strömmen skulle komma tillbaka. När vi åkte så såg vi dock att grannarna hade inte drabbats av strömavbrott. Så vi vände och kollade grannarna åt andra hållet men alla hade ström i sina hus. Upptäckte att jordfelsbrytaren hade slagit av så det måste ha slagit ner här. Bra med åskledare på huset...


355 watt i två timmar och 44 minuter på MTB, helt rått.
 
   
   
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar