Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-08-05

Le Peloton, anmäld till Cykelvasan och ett stort mål uppnått!







Hej och god morgon på dig!

Peloton-torsdag igår och sedvanlig snabbcykling i Faluns ytterområden. Kan inte påstå att jag kände mig fantastisk efter att ha kört tre timmar under onsdag kväll och med en rygg som trilskas. Men det gick ändå bra. Fick ihop ett bra pass då jag också cyklade vidare mot jobbet efteråt. Timmarna ska in och så vidare. 

Igår så anmälde jag mig till Cykelvasan, så nu är jag registrerad för mitt 13:e cykelvasa-lopp (av 14 möjliga). Tror att jag börjar bli ganska så ensam om det faktiskt. Då har jag räknat med Hemmavasan från 2020 samt elitcykelvasan som kördes förra året. Jag har inte bara anmält mig till 13 cykelvasor, jag har tagit mig igenom alla hittills också. Ser fram emot veteran-västen om 17 år! 
Min bästa placering är från 2009 (första året) då jag blev 28:e. Min bästa tid är 2:46:14 från 2017 då jag blev 46:a. 

Detta år har jag haft ett mål att ta mig till elitledet i Cykelvasan och nu efter Finnmarksturen så är det klart att jag har lyckats med det. Till elitledet seedar man sig genom att vara topp-10 på Cykelvasan, topp-10 på Långloppscupen eller topp-10 i SWE-Cup landsväg. Så det rör sig om maximalt 30 cyklister i elitledet och eftersom alla kanske inte kör Cykelvasan och de som är topp-10 i Cykelvasan också kan vara topp-10 i någon av cuperna så blir det givetvis färre än 30 i elitledet. Detta kan vara första gången som jag regelrätt kvalar in till elitledet. Supernöjd med det och det ger ett skönt lugn till lördagen den 13:e! 

Ett annat stort mål jag har med säsongen är att bli topp-10 i Långloppscupen. Inför sista deltävlingen så ligger jag 8:a. Om jag vinner skulle jag eventuellt möjligen kunna bli 6:a som bäst. Så det är inte så troligt. För att behålla min 8:e plats så behöver jag också slå Erik Åkesson, vilket jag bara gjort på Finnmarksturen då han sprängde sig. Så det blir svårt. Som absolut sämst skulle jag kunna hamna 11:a totalt men som jag ser det så har jag väldigt goda möjligheter att bli 9:a i totalen. Men jag ropar inte hej än. Först ska vi köra Bockstensturen! 

Tack för att du läste dagens inlägg, lämna gärna en kommentar innan du beger dig vidare! På återhörande imorgon igen. 

 
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar