Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-08-10

Vila, tävla och mer Cykelvasan!


Hej och god morgon på dig!

Hade en vilodag i förrgår och bloggade inte igår så det har blivit vilodag från både det ena och det andra. Det behövs ibland det med. Igår var vi och badade. Eller vi och vi, Frida badade och jag tittade på. Vi fick lite kvalitetstid bara hon och jag igår kväll. Det är också något som behövs ibland. 

Igår kväll när Frida hade somnat så fick jag lite egentid för mig själv också. Valde att spendera den med att köra Zwift och få lite högintensivt inför helgen. Det blev inte mycket träning men det är som jag brukar säga; hellre lite träning än ingen träning! Har man barn så är det bara att rätta sig efter dom förutsättningarna som man har och att köra Zwift är dessutom något som jag tycker är väldigt roligt. 

På loppet igår så skulle vi uppför Box Hill så jag hade bestämt mig på förhand att köra den backen som en intervall, även om det skulle innebära att jag drog fram andra eller tvingades släppa någon som ryckte. Fick ihop 377 watt i 6:14 och det känns som bra siffror. 



Det har dykt upp ett par cykelrelaterade jobb i mitt flöde som du kanske är intresserad av:  

Vasaloppet söker 8 personer som vill jobba under Vasaloppet sommarvecka. 
Datum: 11 - 20 augusti
Arbetsuppgifter: Diverse eventrelaterade arbetsuppgifter. 
Timlön enligt avtal. 
Du behöver ha körkort och eget boende under perioden då vi inte har möjlighet att hjälpa till med det. Maila eva.horwing@vasaloppet.se om du är intresserad.

Velodromen här i Falun söker fler instruktörer till kommande säsong. Hör av dig till info@velodromen.se med en kort beskrivning av dig själv! 


Annars så är det ganska mycket Cykelvasan i tankarna dessa dagar. Fick ett startbevis igår. Mitt andra startbevis på en veckas tid men jag gissar att det har med seedningen att göra för innan så hade jag led 2. Just nu är vi 19 cyklister som är seedade till elitled, känns rätt mäktigt att vara en av dessa. Hoppas få en fin dag i sadeln på lördag och jag ska ha riktigt kul hela vägen från Sälen till Mora. 
Vill ni gå i utbrytning så hör bara av er innan så kan vi bestämma något. Att köra in på en hyfsad placering (runt 40-60 brukar vara vanligt för mig) är inte så lockande utan då hittar jag hellre på något kul om jag har chansen. 

Det vore kul om andra ville göra tävlingen hård också. Vet inte om det passar mig superbra men vill tro att det gör det. Tyvärr så har det varit väldigt avvaktande körning i inledningen dom senaste åren vilket leder till jättestora klungor och en del vingel. 

Cykelvasan är inte som andra långlopp och det ska bli väldigt kul att köra mitt 13:e lopp och jag hoppas att min dag mellan Sälen och Mora blir alldeles förträfflig. 

Om ni vill förbereda er för loppet så kan jag rekommendera min video av hela loppet från 2019, även om det var ett lite blött år. Jag kan se på min YouTube-statistik att intresset för den videon har ökat nu på slutet:


6:25 in i tävlingen så öppnar jag upp med en attack. Sedan är det lite attackerande till några cyklister piper iväg
11 minuter in så attackerar jag ikapp en tätduo men det är tyvärr nästa attack som är den som håller till första spurtpriset. 

Njut av hela Cykelvasan 2019 nedan och ha en fin dag, vi hörs imorgon igen! 
 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar