Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-02-26

Fyller 40 år, har kört Rapha Rising etapp 1 och i kväll är det VM i e-cycling!

Med blommor och med blader, vi firar denna dager...

Firades på jobbet igår. Kul, trevligt och oj så fina blommor och presenter jag fick av kollegorna. Idag fyller jag 40 år. Ett år äldre, ett år klokare och ett år med fler livserfarenheter. Livet rullar på och jag är glad så länge jag kan rulla med. Nu är det bara att tuffa på mot 41 och vidare. 

Att jag fyller 40 idag var en morot för mig för att försöka komma med i det där VM-laget på e-cycling-VM på Zwift som ju körs just idag. Hade varit lite häftigt att fylla 40 och köra ett VM i cykling på samma dag. 

Nu blev det inte så, men jag är oerhört nöjd med både Zwift-säsongen i sin helhet och vinsten in SWE-Cup i synnerhet. Blickar nu istället framåt mot nya mål. 



För er som vill hålla koll på tävlingarna så finns en startlista här: https://www.zwift.com/news/27800-2022-uci-cycling-esports-world-championships-start-list?__znl=en-ca

Vi har Emma Belforth, Cecilia Hansen, Anna Svärdström och Marlene Bjärehed med på damsidan. På herrsidan så är Jon Werme och Samuel Brännlund våra representanter. Bäst chans på framgång av alla har nog Cecilia Hansen men Sverige har många duktiga åkare så det är väldigt öppet. Linda är i Stockholm för att bidra med kunskap och erfarenhet som Team car i loppet. Alltså coach för er som inte kör Zwift.

Damerna startar 19:15, herrarna startar 20:45 och tävlingarna kan ni se här: https://www.youtube.com/watch?v=9ZIPIZkhB-M

Arrangören har alla rättigheter till loppet, så det måste man följa på länken ovan. Men SCF kör ändå en sändning inför, med intervjuer och annat under loppet och den sändningen kan ni se här: https://www.youtube.com/watch?v=5YC7RU3j7yY 

Två och ett halvt varv ungefär på en bana som kommer att avslutas med en backe upp till mål efter 54.9 km. Det är väl i backen det kommer gå som allra hårdast och allra helst då på varv ett och tre skulle jag tro. Det kommer att attackeras däremellan också, så det blir nog intressanta tävlingar. 



Igår kväll så knäppte jag upp skjortan och körde första etappen av Rapha Rising. Ett event öppet för alla och man kan köra en eller alla etapper om man vill. Det är kuperade banor och igår kördes Alpe du Zwift. Jag hade rätt risiga ben men tog mig ändå igenom. Bara två etapper kvar nu!

Jag tänkte köra etapp 2 nu klockan 09:00, men det finns fler chanser under dagen. Häng på! 


Nu när jag har fångat er uppmärksamhet så tänkte jag använda min 40-årsdag till att hjälpa andra. Så om du vill, får du gärna vara med på insamlingen nedan. Stort tack på förhand! 
  

Ha nu en riktigt skön helg, ta hand om dig så hörs vi snart igen. Hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar