Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-05

En fantastik morgon!



Hej och god morgon!

Alltså titta på bilderna ovan. Nu är jag givetvis lite mer än en smula partisk i det här men ser ni hur fint det var igår eller? Soluppgångar är ju fina grejer men en krispig morgon från cykelsadeln gör ju onekligen soluppgången till en än mer fantastisk upplevelse. Detta får jag dessutom uppleva rätt ofta bara genom att ta mig till jobbet. Ett privilegium.

Det var inte bara en visuell smekning till jobbet utan jag tryckte rätt friskt på pedalerna också vilket gav mig en snittpuls på 83-84% av min maxpuls. Det var ju riktigt kallt också med runt sex grader minus men jag höll värmen, det gjorde jag. På väg hem på kvällen sedan så var det inte fullt så kallt och jag tog det betydligt lugnare, snittade bara 68% vilket ger distansintensitet. Var dessutom hungrig när jag började cykla vilket ju ofta blir en liten utmaning. Nackdelen med att cykla hem sent. Vad vill ni förresten veta för data från mina cykelrundor? Är % av snittpuls bra, eller vill ni ha något annat?

På förmiddagen så höll jag ett nästan två timmar långt snack på jobbet om hur vi jobbar med data i kollektivtrafiken. För studenter, på engelska. Tyckte att det gick bra och all min förberedelse var att jag samlat ihop fyra länkar som jag ville prata om. Det var nog min första presentation/föreläsning på engelska och även om min engelska inte är den allra vassaste så kändes det bra och det var många frågor vilket jag tolkar som att det jag pratade om upplevdes som intressant.

Det var en bra dag i sadeln och en bra dag på jobbet igår.

Idag hoppas jag på ännu en bra dag, ska transportcykla mig till jobbet i distansintensitet och sedan tänkte jag faktiskt cykla ett distanspass (3+ timmar) hem från jobbet. Det var inte igår! Om vi kikar lite arkivet så visar det sig att det var den 26:e augusti som jag senast cyklade mer än tre timmar i distansintensitet. Det är helt klart något som jag känner att det behövs mer av i träningen. Men med ett liv fyllt av innehåll så är det ofta distanspassen som får stryka på foten. Men inte nu, för jag har en plan! I kväll kör jag, vill ni göra mig sällskap så skicka ett meddelande av något slag. Jag utgår från Borlänge och slutar i Falun.

Rundar av morgonens inlägg med att påminna om vloggen från igår. Trevliga minnen fångade i rörliga bilder. Vill du få mer cykelvideos från mig så prenumerera på min kanal genom att klicka här och klickar du dessutom på den där lilla bjällran också så får du en avisering när jag rullar ut en ny video. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar