Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-24

Åttatvåor / Bowling / Se världscupen i CX live!

Hej och god morgon på er!

Här har vi lite olika nivåer av pigghet i oss denna morgon men cykling står ändå på agendan. Det ska bli distanspass och vi hoppas på lite sällskap från torget. En frukost framför TV:n är nog receptet på framgång idag.

Igår så körde vi i källaren, jag valde att köra åttatvåor. Alltså åtta minuter långa intervaller med två minuters vila. Dessa intervaller körde jag ungefär på min tröskel, i detta fall 300 watt och det blev fem stycken intervaller. Nästa gång skruvar jag upp det 5 watt och sedan gör jag så tills jag inte fixar det mer. Snittpulsen blev runt 165-166 men arbetspulsen på slutet av intervallerna låg runt 170. Första intervallen gick som en dans, tänkte att jag behövde öka. Andra intervallen blev i alla fall lite jobbig och sedan blev det snabbt jobbigare. Bra pass!

Nytt säsongsbästa för VO2max är ju glädjande. Tror att mitt absoluta maxvärde har varit 78, så det är en bit kvar till toppform.

Mot kvällen så gick vi på lokal. Åt en god middag och bowlade på Falu bowling & krog. Mycket trevligt, mysigt och roligt. När vi såg veckans topplista på bowlingen så kändes det ändå rätt att fortsätta med cyklingen...


Idag kan ni se världscupen i CX från Koksijde live. Sändningen från damernas lopp startar 13:20 och herrarnas sändning startar 14:50:
https://www.redbull.com/int-en/events/uci-cyclo-cross-world-cup-2019-koksijde


Kul att du ville läsa mitt blogginlägg idag, du kan också följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar