Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-19

Tre timmar Zwift!


Hej och god morgon!

Ni vet hur det kan vara ibland, att man bara får en superbra idé från ingenstans. Så var det inte igår utan då kom jag på att jag kunde köra distans i källaren på min Wattbike istället för att cykla utomhus. Så det gjorde jag. Anledningen till det var att jag blev rätt osugen på distans i mörker och regn, tänkte att det kunde vara kul att titta på vloggar och cykla Zwift. Alltså det var ju ingen katastrof kanske, men tiden går rätt långsamt när man sitter stilla på samma ställe sådär. Skrapade ihop tre timmar en minut och 39 sekunder på 195 watt och med en snittpuls på 132. Tuggade i mig ett par vörtmackor och drack 1.25 liter vatten. 

Hade lite spontant sällskap då och då men inget märkvärdigt. Även på Zwift kan det bli lite ensamt ibland. Men jag grejade det och denna månad ligger jag rätt bra till med träningsmängden. Det är bara att nöta på så kommer det här nog att ge resultat till sommaren.

7.1 pizzabitar hann jag förbränna. 3:01:39 är alltså tiden från min egna klocka.

Jag var dock inte värst i inomhuscykelvärlden igår, inte ens bäst i Sverige. Eller ens Falun för den delen. Emil Mario Lindgren körde nämligen igenom ett fyratimmarspass igår på Zwift. Så kul kan man alltså ha det 2019!

Nu har jag tränat fyra dagar i rad och hur kul det än är så blir det vilodag idag. Välbehövligt det med. Kanske snickrar ihop en egen vlogg i kväll! Så att ni har något att titta på när ni tränar inomhus. Annars kan ni ju kika på mina gamla cykeltävlingsvideos också om ni kör lite längre. Varför inte träna på Cykelvasan till exempel?

Igår fick jag tillbaka min (ena) bil efter 10 veckor som trasig, gissa om det var skönt?

Ja, det var väl morgonens inlägg det. Vad vill ni läsa om nästa gång?



Kul att du ville läsa mitt blogginlägg, du kan också följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

2 kommentarer:

  1. Körde du "fritt" eller använde du dig utav ERG mode?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Körde fritt igår. Kör erg på intervaller dock.

      Radera