Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-14

Blockad på Facebook och lite cykelnyheter!


Hej och god kväll!

I morse så skrev jag ju att jag blivit nekad att länka min blogg på Facebook. Det visade sig också då att jag inte bara nekas att länka till min egen blogg på min egna Facebook-sida, Facebook har tagit bort samtliga mina inlägg där jag länkat till min blogg så tittar man i tidslinjen så saknas nu alla dom inläggen. Dessutom om du på min Facebook-sida försöker besöka min blogg via den länk som finns där så nekas du. Så Facebook har tagit krafttag mot min blogg genom att både blocka den samt tagit bort alla tidigare inlägg. Utan att på något vis meddela mig eller förvarna mig innan. Jag har försökt felanmäla det men Facebook är lite svåra att nå, så jag vet inte ens om det kommer fram till någon som ens läser det eller därefter skulle bry sig.
25-30% av mina besökare kommer till bloggen via Facebook, så det blir ju ett avbräck givetvis. Ni trogna besökare hittar väl hit ändå hoppas jag, men det minskar ju chansen till besökstoppar genom att folk delar inläggen. Troligtvis så tappar jag ändå inte 25-30% av besökarna då de flesta av er hittar hit på annat vis istället.
Men känner ni någon som känner någon som jobbar på Facebook så kan ni väl hälsa att jag är en rätt harmlös typ.

Har idag haft en rövdag gällande min rygg också. Haft ont sedan i lördags nu men snart, snart, går det nog över.

Såg igår att Marcus Ljungqvist tar över cykelbutiken i stan som tyvärr gått i konkurs, före detta Cykel & Fjäll. Kul att det fortsatt finns en cykelbutik i centrum och kul att just Marcus tar över. En grym uppväxling från hans lilla butik vid Falu gruva. Om ni är plus-kunder så kan ni läsa en artikel om det här: https://www.dt.se/artikel/fore-detta-proffscyklist-tar-over-den-anrika-butiken-vi-ska-fora-det-vidare-pa-basta-satt

Har också sett att det planeras för stora cykelplaner i Edenberga utanför Laholm. Fredrik Strid som bland annat ligger bakom det svenska proffslaget Memil Pro Cycling har köpt en fastighet som ska bli någon slags cykelsportcentrum för både bredd och elit. Det siktas på träningsbanor, cykelgymnasium och U23-lag. Kul med folk som vågar, vill och satsar! Mer om Fredriks satsning på Edenberga utanför Laholm kan ni läsa om i följande två artiklar:
https://laholm.lokaltidningen.se/nyheter/2019-11-12/-Unik-cykelsatsning-placeras-i-Edenberga-6473038.html
https://laholm.lokaltidningen.se/nyheter/2019-11-13/-Fr%C3%A5n-Edenberga-siktas-det-mot-Tour-de-France-6479564.html

Kul att du ville läsa mitt blogginlägg, du kan också följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar