Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-29

Lagtempo på Zwift


Gårdagens vlogg. Har ni sett den? Gör annars det!


Hej och god morgon på dig!

Ny dag, nya möjligheter och arbetsveckans sista dag. Om bara några timmar så är det helg. Men först till kontoret och sedan ett par möten. Ska bland annat få se Åsgarn för andra gången i mitt liv idag. Alltid skoj att komma ut och träffa folk.

Igår umgicks jag också med folk, men då via internet då vi tävlade på Zwift tillsammans, jag körde nämligen mitt livs första lagtempo på Zwift med fyra andra. Vi hade en lite strulig start då en av killarna hade fel cykel när starten gick, så han fick lov att byta innan vi kunde trampa igång igen. Hade ju aldrig hänt i verkliga livet att man råkat komma med tempocykeln till en tävling där man ska ha vanliga racercyklar. Men igår hände det i TV-spelscyklingens härliga värld. Därefter blev det ca: 40 minuter kring min FTP. Antingen över, eller under. Lite som 40-20-intervaller eller liknande. I alla fall om man ser till att det var arbete över och under tröskel som gällde. Jag fick ta i, jag blev trött och vi gjorde det bra. Resultaten dröjer nog lite då det är en viss handpåläggning på det där när det körs lagtempo.

Om man räknar från min omstart så blev det faktiskt ett snitt på precis min, enligt Zwift, beräknade FTP. 316 watt i ungefär 40 minuter.
Bra pass, låg kadens.

Kände mig ungefär lika kokt igår som i förrgår. Inte illamående denna gång, men väldigt varm. Temperaturen ute har sjunkit vilket betyder att värmen i källaren ökat.

Tur då att det är lätt att kyla av sig efteråt nu för tiden.

Fint med vinter. Bilden är från igår. Alla bilder i det här inlägget är från igår.

Efter jobbet idag så ska Filip köra två pass på Lugnet, Ebbah är på ridning, Frida ska hämtas, huset ska piffas till invändigt och på kvällen så kommer Skåne-delen av familjen hit. Så det ligger på lite idag. Har tänkt att klämma in ett träningspass där någonstans också. Det blir kul!

Hoppas att ni får en riktigt fin dag idag så hörs vi väl snart igen. Hej!

Tack för att du läste ända hit. Har du läst alla inlägg i min blogg nu så kan du fortsätta till mina övriga kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar