Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-02

Vinterträningen är igång, vörtbröd och Koppenbergcross!

Hej och god dag!

Här har ni en kille som dragit igång vinterträningen med två hårda pass. Zwift-race igår och ettor idag, såhär i efterhand kan jag kanske känna att jag borde kört ettor igår och Zwift-racet idag för jösses så rostade ben jag hade på dagens pass. Gårdagens race upplevde jag inte som svinhårt. Visst, vissa hårda insatser var det ju men det var också rätt långa partier med lugn åkning. Ändå så ville Garmin-klockan att jag skulle vila i tre dagar för att bli helt återhämtad. Det kände jag idag.

Dagens pass bestod av tio stycken enminutsintervaller med två minuters vila mellan varje intervall. Svinjobbigt och då hade jag ändå skruvat ner min FTP till 300 watt. Inte någon toppform nu men det är bara att vänja sig vid den tanken. Vinterträning handlar om att bygga upp. 425 watt i ettorna idag, mitt rekord är 510 Monark-watt. Till våren så kan jag slå det.

Gårdagens tävlingsresultat. Ettan pep iväg hyfsat tidigt i loppet, trodde att vi skulle hämta in honom men när han väl hade fått en stor lucka så tvingades jag inse att det inte fanns några som på riktigt ville jobba för att komma ifatt. Så till slut blev det en kamp om andraplatsen. Sånt är alltid lite surt.

Roligast var ändå efter loppet då han som vann fällde en kommentar i stil med "nästa gång får ni jobba tillsammans, noobs" varpå tvåan surnade till och dom hade sedan ett tjafs i chatten kring vem som egentligen var bäst av de två, vem som körde omänskligt hårt (fuskar) och så vidare. Vuxna människor som spelar Zwift... Faktiskt första gången jag upplevde dålig stämning på Zwift.

Kämpa, Henke! Återhämtningstiden är förvisso till när jag är helt återhämtad och det behöver man ju sällan bli i en träningsperiod.

Gårdagens stora upptäckt var annars vörtbröd i brödhyllan på Willys. #vörtishere

Om ni vill slå ihjäl lite tid idag så kan ni se gårdagens Koppenbergcross:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar