Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-04-26

Snabbdistans

Hej!

I morse gick jag upp tidigt som bara den. Ville hinna köra distans utan att störa familjelivet allt för mycket så tidig start var ett måste. Kikade på min heatmap och hittade en runda som jag inte cyklat än i år: Bingsjörundan. Kom iväg före sju och trummade på bra från start. Kom till Baggbo där jag gav allt uppför backen men hade tydligen inte mina bästa klättrarben med mig då det tog fem och tio upp till postlådan på toppen. Sedan fortsatte jag mala på i motluten upp mot Sörskog och sedan ville jag inte avbryta ett vinnande koncept utan jag fortsatte väl att ligga på lite till någonstans mitt ute i skogarna mellan Ingels och Bingsjö. Där bestämde jag mig för att bara ta i lite och hålla igen i en timme ungefär för att sedan köra på sista en och en halv timmen igen.
När jag kom ut i Lamborn så fick jag äntligen lite medvind, även om oljegruset försökte hålla ner farten något. Skickade på det jag hade kvar i benen och var rätt krispig när jag närmade mig Toftbyn. Höll ändå ihop det riktigt bra även på slutet och kom hem nöjd och jättetrött. Snabbdistans blev det verkligen med 33 km/h i snitt och hela 241 snittwatt (lite drygt 3.5 w/kg) på mina 12½ mil och knappa fyra timmars cyklande.

Hejsan kossera!

Never lose your grip!

Det finns många träd mellan Ingels och Bingsjö.

Plötsligt är man i Bingsjö. Sen orkade jag inte ta fler bilder innan jag var hemma...

Hemma redan på förmiddagen.

Här hemma så har jag spelat innebandy med barnen, fixat lite i trädgården och byggt ett hopp. Tydligen så var hoppet för litet så jag lär väl bygga något större. Ska försöka samla lite kraft för att titta närmre på den där bastun vi har i källaren också, godis är kraft.

All Garmin-data hittar du här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar