Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-04-24

En första attack

Satte en liten lapp med tider på ramen. Dessa är från när jag tog personbästa på Skuggarvstempot. Kunde ju vara kul att titta på, tänkte jag.

Här brukar jag stanna för sista förberedelserna inför maxningen. Idag tog jag av kepsen, vindjackan och benvärmarna. Egentligen var det ju för kallt för att träna utan benvärmare, men det här var ju som tävling. Typ.

Jag öppnade ju hårt. Tyckte att jag fläskade på rätt så bra men första mellantiden så hade jag redan där tappat en halvminut på sex minuters cykling jämfört med mitt personbästa. Jag hade inte väntat mig något rekord heller, men jösses så snabb jag var när jag tog den där tiden. Målet med dagen var att se hur jag ligger till och förhoppningvis så skulle jag klå förra årets apriltider (32:50 och 32:03). Det kändes ju till och från att det där riktiga klippet inte finns där, det är liksom inget stampande utan mer ett slitande och nötande. Ingen växel känns riktigt rätt och uppför går det för sakta. Även om det inte kändes på topp så såg jag på tiderna att jag nog i alla fall skulle knäcka förra årets apriltider och med en bra avslutning så krossade jag förra årets apriltider. 30:51 tycker jag är väl godkänt, går och lägger mig nöjd.

En lite annorlunda selfie uppe på toppen efter avslutad tempokörning.

All data från dagens Skuggarvsattack:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar