Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-04-02

Rekord i maxwatt och mina effektdata

Femte spurtens maxwatt är också vinterns högsta uppmätta effekt. Tidigare rekordet var på 1238 watt.

Min stora förhoppning är givetvis att kunna överösa er med positiva träningsbesked så här inför säsong, det vore väl drömmen det. Men så kommer det inte bli, men jag passar på att vara glad när det väl sker. Och det finns ju många olika tider och belastningar som man kan ta rekord på så något mer kan jag nog kräma fram. Ettor till exempel, där tror jag att jag har potential att höja mig något.
När det gäller spurterna så tror jag att det går att få till bättre siffror utomhus på en riktig cykel, det blir liksom lite kantigt och tillgjort på en testcykel. Eftersom jag har både racer i en Bianchi Infinito CV och effektmätare i mina Garmin Vector så lär det väl inte dröja innan jag är ute och jagar nya spurtwattrekord.

För att ni ska ha koll på mina siffror och ha något att jämföra er med så har jag för tillfället lagt dom i högerspalten här på bloggen. Det ser lite rörigt ut nu så jag ska hitta på någon bättre lösning för det där.

Nu blir det en dag på jobbet och sen drar jag till Sandviken och Cykelbyggar'n. Vi ses väl där efter kl. 18?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar