Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-04-08

Ont av vila?


Bild från i söndags som återfinns i mitt Instagram-flöde.

Igår på vilodagen började det göra rätt så ont i högra knät, igen (fjärde gången nu). Men inte nog med det, mina lårmuskler gör ont också. Främst är det muskelfästena mot mina knän, men även utsidorna av låren gör ont. Något irriterande men samtidigt inget jag dör av. Frågan är nu bara om jag ska vila en dag till, eller om det ska tränas bort...

4 kommentarer:

  1. Är ingen expert på skador och så men det låter som om din smärta återkommer då cirkulationen till knät blir lägre (vilodagar). Du kan ju alltid prova stretching eller sätta sugkoppar på knät.

    SvaraRadera
  2. Under min löparkarriär så var det ett vanligt förekommande fenomen att kroppens krämpor gjorde sig till känna under vilodagar. Den funkade med andra ord bäst när den hölls under ständig belastning. Sedan om det bara är psykiskt är oklart, men jag känner igen fenomenet.

    SvaraRadera
  3. Överbelastningsskador brukar kunna bete sig så. Det är din rutin som får avgöra om det är normalt eller om det är något som du behöver låta någon annan titta på.

    SvaraRadera
  4. Tjena. Jag har haft problem med knäont och det som har hjälpt mej är riktigt hård massage av lårmusklerna. Alltså sån där massage så att man skulle vilja spöa på massören så han får känna hur det känns :) En behandling har räckt och sen har jag kunnat köra för fullt igen. Lycka till!

    SvaraRadera