Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-06-01

Nalini Kraken

Här kommer några bilder på mina nya landsvägsskor som jag fått från Bianchi Sverige / Monark Exercise, Nalini Kraken. Eller Nalini Kraken Plus Ciclo, som skorna egentligen heter.
Med en retrodesign som sticker ut så lär skorna antingen bli älskade eller hatade, jag älskar!

En läcker detalj är att skorna är så silvriga och blanka undertill att man kan spegla sig i skons undersida.

Retro design möter high tech, ett riktigt schysst spänne som man dessutom kan justera längden på

Prickar och ränder är bara sååå 2012

Italienska skor. Var lite rädd att ett par 42:or skulle bli för små då italienska kläder ofta är ganska små i storlekarna, så det var skönt att glida in i skon och känna att den satt som en... sko.
Jag gillar designen, vikten (290g) och att dom satt riktigt skönt när jag provade dom. Ett bra första intryck brukar ju vara viktigt, nu återstår bara den lilla detaljen hur dom är att cykla med också. Men det löser sig, tänkte börja köra in skorna efter helgen.

2 kommentarer: