Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-21

Pendling, dödsis, gruva och sliten

Morgonens siffror

En av nackdelarna med våren för många cyklister, isiga spår. Jag gillar't dock, blir lite cykelcrosskänsla att försöka åka fort i spåren med bibehållen balans. Se det som teknik/balansträning!

Tog en ny pendlingsväg idag och tittade till Falu Koppargruva på hemvägen och jodå, hålet är kvar!

Eftermiddagens siffror

Imorgon blir det en vilodag, känner mig sliten efter att ha cyklat i fyra dagar och sovit för lite två nätter på raken. Har hittat min gräns vad gäller hälsa och sömn tror jag. Sover jag 6½ timme eller mer så fungerar kroppen, sover jag 5-6 timmar eller mindre så får jag känningar/ont i halsen. Därför jag varit sjuk så himla ofta de senaste månaderna. Natten till idag sov jag knappa sex timmar och idag retar det i halsen. Hoppas att en vilodag och två nätter med bra sömn kan göra mig fit for ny fight på torsdag.
Härlig pendling idag ändå. Sliten och seg i morse men när jag väl kommit igång så kändes det bättre. Hemresan gick fint den med och jag körde en skogsväg från Olsbacka via Tallen och asfalten till Gruvan. Har nog åkt där eller liknande variant på pendling en eller ett par gånger tidigare men den sträckan kommer användas flera gånger. Falun och gruvan är verkligen vackert, älskar denna stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar