Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-24

Vinterdistans och Beach 2012

Hoppet är ju det sista som överger en, så OM jag är frisk imorgon så vill jag köra distans med er falubor. Kör ni 10 från Velodromen? Eller är det Postenparkeringen? Jag kan tänka mig att cykla långsamt.

Detta var dagens morgonvikt. Tidigare i år skrev jag om min skamgräns på 72 kilo, hade ju nämligen aldrig vägt mer än så men i förra veckan var det dags för rekordnotering. Efter en kaloririk dag visade vågen 72.4 kg. En tillfällig topp visserligen, men jag känner att nu är det dags att göra något (banta!). Målet är att nå min vanliga sommarvikt kring 68 kilo och för att göra målsättningen mätbar så säger jag att jag ska väga 68.0 eller mindre den 1:a maj. Jag har alltså 9½ vecka på mig att tappa 3,8 kilo, ska inte vara några problem.
Passar väl på att påpeka att jag har vuxit klart, brukar väga kring 68 på sommaren och inte har några ätstörningsproblem mer än att jag kan äta lite för mycket varje gång jag äter. Behöver alltså inte självsvälta för att gå ner i vikt utan det räcker med att frossa lite mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar