Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-23

Förresten

Såg precis denna nyhet på dt.se och tyckte den var lite kul. Eller kul är det väl inte när någons cykel brinner men det var en så udda företeelse och kul skriven nyhet att det blev lite småroligt. Hoppas cykelägaren var försäkrad och att polisen får fast den skyldige...
Avslutande meningen sätter verkligen pricken över i.

Anledningen till att jag var in på dt.se nu var ändå för att jag skulle skriva om en annan cykelartikel de publicerat, nämligen denna om att Finnmarksturens framtid är hotad. De ska ha ett möte i CSK Ludvikas klubblokal nu på söndag (min födelsedag!) klockan 17:00 och jag hoppas verkligen att någon kliver in i organisationen nu och hjälper denna klassiska MTB-tävling. Sveriges äldsta långlopp för tusan! Ni som läser här och bor i Ludvika, det finns säkert något ni kan göra. Kämpa!

Har förresten också helt glömt bort att skriva om ett kul möte jag var på i förra veckan. Det handlade om Lunget, det nya långloppet Svenska Cykelspelen, Skid VM 2015 +ANNAT. Det pratades om en del saker som jag inte får sprida vidare, men ett tips är väl att kolla in den inte allt för informativa hemsidan som SC har. Jag har väl skrivit lite om tävlingen förut tror jag: nytt långlopp på MTB, tre slingor med ganska lättåkt bana. Blir kalaskul med en stor MTB-tävling i Falun igen.
När det gäller Riksskidstadion Lugnet så kommer det hända en del positivt för cykel också där inom en ganska snar framtid. Man ska nämligen förbereda Lugnet för Skid-VM 2015 genom att göra tävlingsbanorna lite bättre för både publik och deltagare. Tidigare har avslutningen varit lite för snäll så det har varit ganska svårt att avgöra tävlingen före själva spurten. Men nu ska nya banor göras och man ville då höra vad man kan göra för cyklingen på Lugnet när man ändå var i farten med markarbeten. VM-banorna kommer bli spektakulära. Det var ju inget möte som fattade några beslut utan det var mer att föra en diskussion med inblandade parter för att kolla vad som önskas, vad som kan göras och vad som ska göra. Och det planeras för cykel på Lugnet!
En sak som nämndes var detta: http://www.dt.se/nyheter/falun/1.4352195-lugnet-kan-fa-rullskidbana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar